Ello, anti-Facebook družbeno omrežje brez oglasov

9 Oktober 2014

»Your social network is owned by advertisers« ("Vaše družbeno omrežje si lastijo oglaševalci"). S temi besedami avtorji omrežja Ello pozdravljajo svoje (nove) uporabnike in jim v nadaljevanju jasno sporočajo, da ne podpirajo zavajanja, manipulacije in zbiranja podatkov o uporabnikih. Spletna stran naj bi bila predvsem »prostor za povezovanje, ustvarjanje in proslavljanje življenja«.

Novo omrežje je v svoji relativno kratki dobi delovanja (deluje od avgusta letos) že dobilo prvi odmeven sinonim: »anti-Facebook« stran. Avtorji Ella v manifestu namreč jasno nasprotujejo družbenemu omrežju Facebooku, saj naj bi bil ta zgolj »platforma za oglaševanje«. Poudarjajo, da so podatki, ki jih delimo na Facebooku, Twitterju in podobnih družbenih omrežjih, v rokah oglaševalcev in ne ustanoviteljev omrežij.

Pri Ellu naj bi osebni podatki uporabnikov ostali v bazi ustanoviteljev. Če se uporabnik ne strinja s politiko delovanja, ki jo zagovarja novo omrežje, je ob kliku na gumb I disagree avtomatsko preusmerjen na spletno stran Facebooka. Dobesedno.

 Glavni med sedmimi ustanovitelji novega družbenega omrežja je Američan Paul Budnitz, ki se poleg računalništva ukvarja tudi s prodajo lastne linije koles (Budnitz Bicycles) ter s prodajo designerskih igrač, oblek in dodatkov Kidrobot. V intervjuju za spletni portal Recode, je zatrdil, da strani ni ustvaril v želji po tekmovanju s Facebookom, ter da Ello ni za vsakogar – zato tudi preusmiritev na Facebook.

Ello, anti-Facebook družbeno omrežje brez oglasov

 

Paul Budnitz (vir: www.paulbudnitz.com)

                                                                                   

 

Izgled spletne strani je zasnovan preprosto, minimalistično in na prvi klik deluje nekoliko »alter«. Sivo ozadje naslovne strani zapolnjuje le malo grafik, zato je veliko praznega prostora. Prepoznavni logotip strani je črn krogec z upognjeno belo krivuljo, ki močno spominja na vsem poznane »smajlije«, vendar je le-ta brez oči. Tudi manjše slike naključnih uporabnikov na naslovni strani so okrogle oblike. Z uporabo orodja Ello Facemaker, lahko uporabnik brezokega smajlija doda h katerikoli sliki. K posebnemu izgledu strani pripomorejo še bele črke posebnega fonda, ki izgledajo nekako takole.


Ello, anti-Facebook družbeno omrežje brez oglasov

 Vir: www.vincentabry.com

Po sprejetju povabila, si ustvarimo lasten profil. Izberemo lahko katerokoli ime, ki nam pade na misel. Pri tem nas ustvarjalci strani spodbujajo h kreativnosti in drugačnosti ter nikakor ne k navedbi svojega pravega imena in priimka (je pa mogoče, če si uporabnik to želi). Profilno fotografijo (okroglega formata) objavimo z enostavnim »povleci in spusti« v ustrezen prostor, za dodajanje naslovne fotografije zgolj ponovimo vajo.

Večji izziv predstavlja iskanje prijateljev. Te lahko iščeš z Ello brskalnikom, vendar ker se večina uporabnikov predstavlja z izmišljenim vzdevkom, lahko iskanje postane precej težka naloga. Ello uvaja tudi novost sortiranja prijateljev v dve skupini: Friends (prijatelji)  in Noise (hrup). Aktivnosti prijateljev v prvi skupini bodo v uporabnikovem news feedu prikazane v celoti, aktivnosti prijateljev v skupini Noise pa bodo strnjene in tako manj izpostavljene.

Na Ellu lahko objaviš karkoli. Velike, celozaslonske slike, znakovno neomejene tekste, kakršnekoli povezave (links) itd. Tudi pri objavljanju vsebin, ki vsebujejo goloto so precej popustljivi. Nekaj zmede nam lahko na začetku povzroča pregled komentarjev. Ti so razvrščeni po sistemu od zadnjega k prvemu. Na vrhu so torej novejši komentarji, sledijo mu starejši, kar pa je ravno obratno od sistema razvrščanja komentarjev na Facebooku. Pa še namig: če boste med majhnimi ikonami pod objavo neumorno iskali gumb I Like, boste razočarani, saj ga stran nima.

Ello je zaprto omrežje, v katerega vas mora povabiti obstoječi član, kar po besedah vodilnih pomeni več kot 50 tisoč zahtev za odprtje računa … na uro! Za najbolj željne povabila, obstaja tudi skrajnejša rešitev: kupite ga lahko kar na spletni tržnici eBay. 

Kontaktirajte nas

Naslov: Linhartova cesta 13
1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)41 646 343
Email: info@jejuja.si

Iščemo nove projekte in sodelovanja

Kontaktirajte nas

Pridruži se nam

 

© 2012-2018 Web-development branch JEJUJA d.o.o.